KISAH RUNNING MAN KOREA

Sunday, May 8, 2016

Siapa SONG JI HYO

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia

Mungkin ramai yang dah kenal siapa si cantik manis ini.   Lebih dikenali dengan nama pentasnya Song Ji-hyo merupakan seorang pelakon wanita Korea Selatan, penyampai televisyen dan model. Dia membuat penampilan lakonan pertamanya dalam filem Wishing Stairs (2003), salah satu daripada siri filem Whispering Corridors. Watak lakonannya yang paling terkenal adalah sebagai ballerina Min Hyo-rin dalam siri televisyen terkenal Princess Hours (2006), Lady Ye So-ya dalam Jumong (2007), The Queen dalam A Frozen Flower (2008), Oh Jin-hee dalam Emergency Couple (2014), Kim Soo-jin dalam Ex-Girlfriend Club (2015).

Sebelum Song menjadi pelakon, dia merupakan seorang model untuk Majalah Kiki


Song kini merupakan ahli tetap rancangan varieti popular SBS Running Man. Dia dipanggil untuk menyertai rancangan itu oleh PD Kim Joo Hyung (aka PD Myeok) yang pernah bekerja dengan Song dan rapat dengannya ketika mengacara Inkigayo (PD Myeok telah meninggalkan Running Man untuk menyertai semula Inkigayo). Dia pada asalnya dijemput sebagai tetamu untuk episod 2-5 dan secara rasmi menyertai program itu pada episod 6, tetapi tidak dapat hadir sehingga episod 7.


Biodata serba ringkas :
Nama Penuh :Cheon Seong-im 
Nama Pentas : Song Ji-hyo
Lahir pada : 15 Ogos 1981

Ia pernah mendapat penghargaan sebagai artis terbaik BEST ACTOR and ACTRESS SELECTED oleh Pengarah pada tahun 2011 di MBC Drama Award.

Berikut adalah foto terbaru tentang artis comel ini.





OK. Nanti kita cerita pasal pelakon RUNNING MAN yang lain yea.

Stay tune
 Annyeonghi Kaseyo  ” Selamat jalan “


No comments:

Post a Comment